3. den (30. březen) byl trochu smutnější. Bohužel muselo být zrušeno iránské představení History of Circulation, protože představitel hlavní postavy nedostal vízum.
Den odstartovalo představení španělské vysoké školy z Madridu Achaques, jež pojednávalo o největším nepříteli stáří – zapomnětlivosti. Poněkud zdlouhavé představení složené z jednotlivých příběhů z občanské války bylo důrazné hlavně scénografií. Působivý začátek, jenž si pohrával s rytmem, se bohužel nepodařilo zachovat.
Moldavské představení Horses at the Windows se neslo v těžkopádném dramatickém duchu. Stejně horká byla i následující diskuze druhý den, jež se ale moderátorům povedla ustát.
V průběhu dne měli diváci také možnost navštívit off program složený z představení The House a Imprint, v němž, mimo jiné, vystupoval bývalý student oboru Teorie a dějiny dramatických umění, nyní student JAMU, Michal Nagy.
Divadelní část dne zakončila inscenace lodžské divadelní a filmové vysoké školy The Devil Inside Him. Stejně jako Španělé i Poláci měli rytmicky velmi zajímavý začátek, který ale také dále nerozváděli. Hru Johna Osbourna, jež se, na Polsko nezvykle otevřeně, zaobírá mocí církve a jejího nebezpečí ve velké míře, pojali v ponurém stylu a celkově z ní udělali stylizované představení. Lodžská škola ale stylizovaná představení umí, zároveň navázali duchem na loňskou inscenaci Mary Stuart.
Celý den ukončila Meeting point party, kde vystoupily skupiny Funky Chicken a oblíbená brněnská Ukulele Orchestra jako Brno. Meeting point party ale nejvíce vřela v momentě, kdy dostála svému názvu a na malém improvizovaném jevišti společně začali zpívat a hrát členové souboru z Lodže, Krakowa, činoherní herci z ateliéru Oxany Smilkové a Robin Schenk z muzikálového oddělení.
FOTO: facebookové stránky festivalu