„Festival Setkání – to je pro nás svátek,“ řekla mi hned první den kamarádka, studentka pořádající divadelní školy v Brně – JAMU, s vševědoucím úsměvem. A právě v tom duchu byl také Encounter 2017 v úterý 28. března zahájen. Velkolepě – jako mezinárodní událost, čímž také byl a je.
První, kdo dostal příležitost předvést své umění a nadání dychtivému brněnskému publiku, byl soubor divadelní fakulty pražské AMU. Představení Pavillion vyprávělo tragický příběh světa, v němž lidstvo ztratilo kontakt s přírodou a kde náhlá atmosférická koroze, způsobená přebytkem amoniaku, oxidů siřičitého a uhelnatého a chlorovodíku, zahubila vše živé na planetě.
Na katastrofickou vizi navázal i realistický popis lidské krutosti a nenechavosti v režii Miry Standler – Phaedra´s love. Hra britské dramatičky Sarah Kane, která má podobu moderní adaptace antické Senekovy Phaedry, byla použita jako odrazový můstek pro dramaticko-taneční experiment studentů Semináře Maxe Reinhardta ve Vídni. Zhrzené romantické duše hrdinů předvedli herci/tanečníci zcela bez nedostatků, v celé šíři příběhu neopětované lásky, znechucení a pohrdání světem.
Posluchači Divadelní akademie Sofie Amendoleay v Říme se v prostorách HaDivadla zaskvěli v antiutopické a ryze nepohádkové Farmě. Počin autora a režiséra hry v jedné osobě, Paola Alessandriho, zpodobil díky nečekané, místy až groteskní směsici artikulovaných i neartikulovaných zvuků, pohybů, masek a kostýmů přerod zvířete v netvora a bytost (opět) pod jhem a v otroctví jiných, a to za provolávání optimistického hesla „Freedom!“. Odměnou hercům, ztvárňujícím ona zvířata i pozdější netvory, byl zasloužený potlesk ve stoje.
Ke každému svátku patří také pořádná oslava. Ta v úterý 28.3. nesla název To meet/ to vege party a věřte, že jen o jídle to v klubu Trojka rozhodně nebylo.