V pondělí 25. dubna se ve Filmovém sále Katedry divadelních, filmových a mediálních studií uskutečnila beseda s novým uměleckým šéfem činohry Moravského divadla Olomouc Romanem Venclem, který v divadle doposud působil jako herec a nahrazuje ve funkci režiséra Michaela Taranta. Kromě herectví se věnuje také psaní divadelních her. Společně s nově nastupující dramaturgyní Michaelou Doleželovou již uvedl v Moravském divadle inscenace Když se zhasne, Najdeme se na Ztracené a velmi úspěšné Královny, uváděné v Divadle hudby Olomouc.
Roman Vencl se na besedě rozhovořil o novém dramaturgickém plánu divadla a seznámil studenty s tituly, které budou uvedeny v příští sezóně 2016/2017. Hned v září se chystá nová inscenace Robin Hood v režii Romana Vencla a Michaely Doleželové. V listopadu bude uvedena adaptace světoznámého románu Michaila Bulgakova Mistr a Markétka v režii Bogdana Kokotka. K této inscenaci se divadlu podařilo dohodnout spolupráci s varšavským scénografem Krzysztofem Malachowskim, který v Moravském divadle pracoval již na inscenacích Žentiba a Něco za něco.
Dalšími premiérami příští sezóny mají být inscenace Jméno v režii Petra Veselého a Central Park West Woodyho Allena opět v režii Romana Vencla a Michaely Doleželové. Předposlední činoherní premiérou sezóny bude 17. března Úplné zatmění Christophera Hamptona v režii Petra Štindla, který se zaměřuje především na současnou dramatiku. Nakonec sezóny Moravské divadlo uvede 2. června inscenaci Rodinná slavnost v režii Mikoláše Tyce, jenž s olomouckým divadlem spolupracoval například v roce 2012 na inscenaci Láska a peníze Dennise Kellyho.
Vencl se také svěřil, že v budoucnu plánuje do divadla přivézt co nejvíce zajímavých režisérských osobností, aby zvýšil prestiž činoherního souboru a nabídl divákům co možná nejpestřejší program. Již tuto nadcházející sezónu prý konzultoval mimo jiné i se současným dramaturgem činohry Národního divadla Milanem Šotkem, který v Olomouci působil jako dramaturg po tři sezóny a v roce 2012 získal se souborem Cenu Josefa Balvína za inscenaci Arabská noc.
Nový šéf činohry se přiznal, že by rád vycházel z jeho původní dramaturgické linie v MDO, a z toho důvodu opouští post dramaturga Markéta Kočí Machačíková a nahrazuje ji Michaela Doleželová. „Divácká základna Moravského divadla je velmi široká – od studentů, až po seniory, proto se musíme snažit, aby byl dramaturgický plán natolik vyvážený, že si z něj vybere každý. Zároveň musíme myslet i na soubor a na uměleckou kvalitu inscenací, a tak se vlastně pokoušíme o nemožné, a sice uspokojit diváky všech věkových kategorií, odbornou veřejnost i kritiku. Víme, že se nám to nemůže nikdy povést, ale měli bychom se snažit co nejvíce se k tomu přiblížit,“ vyjádřil své naděje ohledně nového dramaturgického směřování divadla.
Na otázku profesorky Lazorčákové, vedoucí divadelní sekce na Katedře divadelních a filmových studií, zda vidí nějaké konkrétní téma v dramaturgii na příští sezónu, odpověděl, že ačkoliv to nebylo záměrné, tak ze složení chystaných titulů vyplývá téma, které je společné všem. A sice souboj dobra a zla, respektive hledání hranic špatného a dobrého. Osobně je pro něj prý toto téma více než aktuální.