Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/www/divabaze.cz/www/divabaze.cz/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the email-encoder-bundle domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/www/divabaze.cz/www/divabaze.cz/wp-includes/functions.php on line 6121
Hradecké evropské regiony – den 5. – Divábáze
Zpět na výpis článků

Hradecké evropské regiony – den 5.

 

Další den za polovinou a zdá se, že nejsou unaveni jen účastníci, ale i organizátoři. Lépe řečeno organizátoři zřejmě byli unaveni  už při tvorbě programu na dnešní den. Nebo mě jen pronásledovala smůla? Dnešní den byl ve znamení monodramat a třetích návštěv.

Můj festivalový den započal společně s herci Slováckého divadla Janem Horákem a Pavlem Hromádkou, kteří v Komeniu vystoupili se scénickým čtením s názvem Pověsíme jenom faráře!. Volba syrového Komenia s jeho cihlovými neomítnutými stěnami a klenbami korespondovala s obsahem příběhu k deseti letům odsouzeného faráře. Přesto se mi nepodařilo navázat ze zadních řad s účinkujícími patřičný kontakt.

Poté jsem se do třetice vydala na Jakuba Folvarčného a jeho pohádku O nešťastném staviteli. Děti byly opět neukázněné, ovšem tentokrát to bohužel dost poškodilo děj. Navíc se proti Folvarčnému spikly i přírodní živly a vítr mu neustále kácel molitanové kulisy nejen Karlova mostu. Přitom by „pohádkopřednáška“ s prvky hororu, obsahující smrt, mnohonásobnou smrt a nevysvětlitelné zvuky mohla patřit k tomu nejlepšímu, co jsem doposud měla možnost na festivalu vidět. Není však divu, že se děti nechovají jak by měly, když samotní rodiče mají pocit, že se v hledišti můžou hlasitě bavit a opět – telefonovat!

V nově postaveném stanu Divadla Husa na provázku (v zadní části Žižkových sadů) od 18:00 vystoupila Paulína Labudová, jejíž monodrama Nestvůrná dívka zcizila oblíbený velikonoční pokrm! představovalo moji třetí návštěvu divadla KočéBR. Nezastírám, že forma inscenace pro mě byla po návštěvě Iliady a Kytice trochu překvapením. A podle výrazů ostatních diváků jsem zjevně nebyla překvapená sama. Labudová hrála s panenkami Barbie a módními časopisy v pečlivě stylizovaném kostýmu. „Příběh dívky, jejíž sny o titulních stránkách časopisů skončily na palubní desce Chevroletu.“ Zajímavý experiment s kvalitním  hereckým výkonem.

A nakonec návrat zpět do Komenia na představení Kradu zuby. Hodinu a půl dlouhé deníkové vyprávění příběhu nekonformního vykradače židovských hrobů, specializujícího se na zuby, Ondreje Jajcaje. Za inscenací podle autobiografických předloh vycházejících ze skutečného předobrazu stojí Matyáš Dlab a Jan Kovář. Opravdu úctyhodný výkon Kováře v hlavní roli podpořila i práce se světlem a dobře zvolená hudba. Těžko říct, jaký vztah jsem si měla v průběhu představení k hlavní postavě vypěstovat a skutečně jsem byla na vážkách. Rozhodně moje dnešní nejlepší volba, k dokonalosti tomu však opravdu něco chybělo.

 

Použité foto: Kradu zuby – Martin Žatečka; Nestvůrná dívka archiv divadla KočéBR