Středeční program GRAND Festivalu smíchu se nesl ve znamení návratů do dětství. Na Malé scéně bylo k vidění představení off-programu Normální debil Východočeského divadla Pardubice. Robert Bellan, autor knižní předlohy, se zhostil i režie inscenace, ve které se značným humorem vytvořil obraz Norberta Intribuse, dospívajícího mladíka v době socialismu.
Do minulého století, ale tentokráte do 80. let v Anglii, nás vzalo i Divadlo v Dlouhé s představením Tajný deník Adriana Molea ve věku 13 a ¾. Příjemný komediální muzikál nadchne přetextovanými světovými hity zpívanými herci s živou kapelou a disco atmosférou. Kdo ale četl předlohu, očekávané přímosti a částečné naivity hlavní postavy se nedočká, v inscenaci nazírá svět kolem sebe až příliš dospělýma očima.
V Británii jsme se zdrželi i ve čtvrtek. V podvečer se představilo Divadlo NaHraně z Prahy s komedií Dokonalá pitomost bratří Goodallů inspirovanou novelami a dramaty P. G. Wodehouse. Večer pak zakončilo Klicperovo divadlo se soutěžní tragikomedií Vincenc, která byla přehlídkou strhujících hereckých výkonů, nicméně v ní značně převažovala vážná, dramatická rovina nad komickou.
Každopádně se festival přehoupnul do své druhé poloviny a čekají nás už pouze tři další soutěžní představení ‒ Obraz Staré arény Ostrava, Pohřeb až zítra Švandova divadla a v neděli 60‘ aneb Šedesátky Divadla ABC.
Foto: archiv GRAND Festivalu smíchu