Zahajovací představení Sen noci shakespearovské festivalu Divadelní svět Brno provázela nepřízeň počasí, kvůli kterému se přesunulo z hlavního nádvoří hradu Špilberk na činoherní scénu Městského divadla Brno. Tato změna však nikterak neuškodila představení, natož pak divákům, kteří by jinak jistě promokli.
Alžbětinská scéna s bujarými kostýmy
Shakespearovská koláž v celkové režii Stanislava Slováka představila divákům nemalý výčet Shakespearovských her v podání brněnských divadel. Každé divadlo si předem vylosovalo tři z 38 her a tuto sobotu předvedlo jedno či všechna vylosovaná dramata. S obsáhlými ději se každé divadlo vypořádalo po svém, tak aby splnilo časový limit osmi minut, což se většinou nezdařilo. Žánrová roztříštěnost mezi výstupy jednotlivých divadel byla návazně propojena dobovou hudbou v podání sólistů opery Národního divadla Brno. Scéna, která vypadala jako by byla šitá na míru Městskému divadlu Brno byla znázorněním alžbětinského divadla. Diváci byli umístěni v jámě a sledovali různorodé výjevy na jevišti. Na vyvýšeném jevišti stála otevřená konstrukce budovy se dvěma podlažími. V prvním patře seděli po celou dobu představení hudebníci, kteří spolu se sólisty opery uvedli diváky do alžbětinské Anglie. Svým repertoárem a líbivě čistou hrou nadchli diváky a to hned první skladbou Greensleeves, která byla populární za doby Jindřicha VIII. a Alžběty, a u nás ji proslavila Marta Kubišová pod názvem Dobrodružství s bohem panem. Samotný Shakespeare na tuto skladbu odkazuje ve Veselých paničkách windsorských. V překladech tento odkaz zaniká.