V rámci letošního ročníku zavítala do Hradce Kateřina Janečková se svým autorským projektem Strach Off. Velmi zdařile se jí podařilo provázat mluvené slovo, pohybové divadlo, pantomimu a projekci. Minimum slov, která stejně v dnešní době pozbývají významu, umožňují divákovi sledovat řeč těla. Hlavní hrdinka využívá pohyb pro vyjádření svého vnitřního světa, emočních stavů a nestability
Ve vašem autorském projektu ohledáváte téma strachu. Čeho se nejvíce bojíte vy sama?
Postupem věku se snažím ze svého života strach odstranit a nepřipouštět si ho. Mít strach je úplně zbytečné, protože ty věci vyvolává a tvoří dopředu, aniž by opravdu existovali. To téma se podle mě dotýká především dospívající generace nebo lidí, kterým někdo ublížil a bojí se toho, že by se to mohlo opakovat. Nicméně člověk se potom podvědomě uzavírá do sebe a izoluje se před okolním světem a ten strach roste.
Vycházíte z textu Carine Lacroix Děvče od nikoho. V čem je pro vás ta hra výjimečná?
V originálu to vyznívá tak, že všichni jsme zbyteční, marnivý a zároveň otroci svého života. Já jsem se to snažila změnit v tom slova smyslu, že každý člověk má moc ovlivnit zda bude jenom loutka, jejímž vodičem je strach nebo se k tomu postaví čelem a bude riskovat.
Kde vás diváci kromě této performance mohou vidět?
Já jsem teprve letos dokončila HAMU, obor pantomima, takže jsem odešla z některých divadel, protože se to při studiu nedalo zvládat. Momentálně mě diváci mohu vidět v inscenaci Alexeje Pyška Agentura bouře a od září budu hostovat v příbramském divadle, které velmi často hraje v Žižkovském paláci v Praze.
Chystáte do budoucna další autorský projekt?
Ano. Chystáme absurdní, němou grotesku pouze ve dvou lidech. Bude se to jmenovat Rajče a okurka v lednici. Tudíž úplně rozdílné téma od tohoto současného projektu.
Jak důležitá je pro vás zpětná vazba?
Pro mě osobně je velmi důležitá. Mrzí mě, že ač jsem třeba několik recenzentů, kritiků nebo i pedagogů několikrát zvala tak nebyl moc zájem. Byl to můj úplně první autorský projekt, takže reflexe jsou pro mě opravdu cenné, abych si uvědomila vlastní chyby.