Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/www/divabaze.cz/www/divabaze.cz/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the email-encoder-bundle domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/www/divabaze.cz/www/divabaze.cz/wp-includes/functions.php on line 6121
První tři dny Divadelní flory 2013 – Divábáze
Zpět na výpis článků

První tři dny Divadelní flory 2013

 

Sedmnáctý ročník festivalu Divadelní flora začal! Milovníci umění se 9. května sešli v prostorách současného působení souboru Divadla na cucky na ulici Wurmova 7, aby oslavili začátek jednoho z největších tuzemských festivalů.

Festival odstartovala olomoucká premiéra filmu Jana Hřebejka Odpad, město smrt. Film byl inspirován stejnojmennou inscenací dlouholetého intendanta Divadla Komedie Dušana D. Pařízka (oceněna v anketě Divadelních novin za nejlepší tuzemský divadelní titul loňského roku). Touto projekcí byla zahájena jedna z dramaturgických linií festivalu – kompaktní filmový blog věnovaný loňskému loučení s Divadlem Komedie. V průběhu deseti dnů se prostřednictvím dvanácti televizních záznamů připomenou návštěvníkům festivalu nejlepší inscenace Pražského komorního divadla. V rámci bloku bude také uveden dokumentární film Radima Špačka Divadlo Komedie 2002-2012.

Oficiální zahájení proběhlo následující den v Moravském divadle Olomouc. Diváci mohli zhlédnout představení Višňový sad Antona Pavloviče Čechova domácího činoherního souboru v režii Michaela Taranta.  Inscenace s výrazným režisérským rukopisem – přeplněná scéna, důraz na velkolepost – měla premiéru před necelými pěti dny. „Inscenujeme Čechova v jednadvacátém století a snažíme se ho číst dnešníma očima. V současné střední Evropě chybí úcta k předkům, k tradicím. Historické stavby nahrazují moderní obchodní střediska bez zeleně a stromů stejně tak, jako ve hře nakonec padne krásný sad kvůli podnikatelskému záměru,“ dodal k inscenaci Tarant.

Po nesmělém startu se třetí festivalový den rozběhl na „plné obrátky“. Program byl nabyt a festivalový divák si tak mohl užívat atmosféry již od brzkých ranních hodin. Od desíti byl zpřístupněn Vintage Market. V dopoledních hodinách se nejenom rodiče s dětmi mohli zúčastnit workshopu žonglování s Cirkusem LeVitare, či navštívit představení Divadelní stan Áčko s Bé programem a Céčkovými herci (Divadlo Bufet) nebo Othello is Black (Divadlo koňa a motora). Sobotní odpoledne patřilo divadelnímu souboru Geisslers Hofcomoedienten z Kuksu. Ti přivezli inscenovanou výstavu Ambrosia sestávající se z devíti oživlých hereckých exponátů, které pojednávají o životě svatého Ambrože a pokání císaře Theodosia. Site specific „inscenace“ probíhala v kostele Panny Marie Sněžné. Divák v rámci „představení“ procházel kostelem a sám si za pomoci drobných úkolů oživoval jednotlivé exponáty (herce), kteří různými způsoby vypravovali starodávný příběh. Díky jedinečnému prostředí kostela mohli návštěvníci prožít nezapomenutelný emocionálně-mystický zážitek.  Druhým představením Geisslers Hofcomoedienten byla Gozziho Láska ke třem pomerančům, která zaujala především nápaditou prací s hudbou a kulisami. Scéna byla vytvářena pouze z papundeklových krabic, které byly v průběhu představení různě přestavovány herci.  Vrcholem dne pak bylo uvedení světové premiéry inscenace YOUWILLDIEANDYOU2 renomované švédské choreografky a tanečnice Charlotty Öfverholm.

Foto: Jiří Doležal, Lukáš Horký