Zpět na výpis článků

Dream Factory pokračuje

Ostravou proudí davy divadelních nadšenců, cesty zdobí žluté nafukovací balónky a organizátoři mají plné ruce práce. Divadelní maraton se jménem Dream Factory se přehupuje do své druhé poloviny.

Čtvrtek 1. června

Třetí festivalový den začal jedním z největších taháků letošního ročníku, a to představením Divadla Letí Olga (Horrory z Hrádečku). Opěvovaná inscenace byla uvedena v jindy veřejnosti uzavřeném prostoru bývalého hotelu Palace, kde téma života první dámy disentu Olgy Havlové působilo o to naléhavěji. V Divadle Antonína Dvořáka představilo Národní divadlo moravskoslezské divácky oblíbenou inscenaci mapující život operní divy bez pěveckého talentu, Florence Foster Jenkins, Je úchvatná. Zároveň se v Divadle Petra Bezruče představilo divadlo F. X. Šaldy z Liberce. Bláznivá sci-fi komedie Atomová kočička zvedla diváky za bouřlivého potlesku ze židlí. Inscenace se s humorem a nadsázkou dotýká fenoménu sci-fi a cestování časem, bez jakýchkoliv zbytečných klišé. Následující představení konající se v Márnici Divadla Petra Bezruče muselo bohužel kvůli nedotáhnuté organizaci programu čekat téměř 45 minut na skončení Atomové kočičky. Organizátorům lze jen doporučit lepší rozvržení času začátků jednotlivých představení. Závěrečným představením třetího dne byla tedy částečně improvizovaná show dvou studentů pohybového divadla brněnské JAMU Čecháčci a Čoboláci. Devadesátiminutové vystoupení představující rozdíly a podobnosti Čechů a Slováků skvěle uzavřelo denní divadelní maraton svým břitkým humorem, skvělou spoluprací s diváky a obecně uvolněnou atmosférou. V divadelním klubu pak jako třešnička na divadelním dortu zahrála festivalovým hostům místní kapela Tamala.

Pátek 2. června

Pátek začal brzy ráno představením Divadla loutek z Ostravy, a to svéráznou adaptací velice oblíbené knihy Karla Čapka, Dášeňka. Hravá inscenace otevřela další festivalový den nabitý skvělým divadlem. Ve čtyři hodiny odpoledne se v hotelu Palace odehrávala internetová mediální bouře v podání Divadla DPM z Bratislavy. Naléhavé představení Boh je DJ o virtuálních světech, přetvářkách a strachu vypnout virtuální svět představilo tvorbu mladých slovenských tvůrců v tom nejlepším světle. Následovaly hned dva velice atraktivní tituly, bohužel se oba kvůli stejným časům nedaly stihnout. Divadlo Petra Bezruče uvedlo svou nejnovější úspěšnou inscenaci Spalovač mrtvol. V Divadle loutek zase úspěch slavila Nora (Domeček pro panenky) Divadla pod Palmovkou v precizní režii Jana Nebeského. Diváci se nechali strhnout originálním pojetím Nory jako panenky na klíček, tančící, jak společnost píská… složitý přerod Nory v silnou ženu odcházející za nejistou budoucností perfektně předvedla Tereza Dočkalová. Představení si vysloužilo standing-ovation. Závěrečným představením bylo Anti-gone: Blackout A studia Rubín. Elektrická adaptace Sofoklovy tragédie o vzdoru, poznání sebe sama a schopnosti odolávat ničivé síle vládních triků dokonale rezonovala v prostoru sklípku na Dole Hlubina, kde se setkala s velikým úspěchem. Především strhující výkon Pavlíny Štorkové v hlavní roli se zajisté vryl hluboko do paměti všech festivalových diváků.

Magického prostoru Dolních Vítkovic využívala i hudební tečka dne, kapela Ema. V prostoru Pod Věží se rozezněl působivý folkrock a návštěvníci se mohli dosyta vyskákat z dalšího dne plného (nejen) divadelních zážitků.


FOTO: archiv festivalu Dream Factory

Poslední články autora

Ohlédnutí za OST-RA-VARem 2017

Ostrava zažila extázi tance

Dream Factory je u konce